Koulutusala
Puutarha-ala
Koulutuspaikka
Saimaan ammattiopisto Sampo, Armilankatu 40, 53100 LappeenrantaKohderyhmä
Kohderyhmänä on työttömät ja työttömyysuhan alaiset henkilöt, jotka ovat kiinnostuneita oppimaan kasvillisuuden käyttön viheralueilla sekä haluavat oppia rakentamaan ja kunnossapitämään viheralueita. Opiskelijoiden valinnassa kiinnitetään huomiota siihen, että valitut henkilöt pystyvät tekemään alan rakennus- ja kunnossapitotöitä. Opiskelijalta edellytetään hyvää fyysistä kuntoa, koska viheralueiden rakentaminen ja kunnossapitotyöt ovat fyysisesti raskaita. Koulutus edellyttää riittävää suomen kielen taitoa.Kuvaus
Kiinnostaako sinua puutarha-ala sekä viheralueiden rakennustyöt? Haluatko olla luomassa kauniita ja toimivia ympäristöjä? Tämän koulutuksen avulla saat monipuoliset taidot kyseisiin tehtäviin.Toteutus
Koulutuksen sisältöOrientoituminen koulutukseen
Henkilökohtaisen osaamisen kehittämissuunnitelman laatiminen (HOKS)
Ammatilliset tutkinnon osat:
-Puutarhakasvien lisäys ja hoito
-Koneiden, työvälineiden ja laitteiden käyttäminen
-Kasvinsuojelutöissä toimiminen
-Puutarha-alan organisaatiossa toimiminen
-Asiakaspalvelutehtävissä toimiminen
-Asiakkaan neuvominen kasvien valinnassa
-Kasvi-istutusten tulkitseminen
-Asiakkaan neuvominen pihan tai puutarhan hoidossa
-Hyötykasvien viljelyneuvonta
-Kivitöiden yleiset työt
-Kivipäällysteiden ja -rakenteiden tekeminen
Koulutuksen tavoitteena on suorittaa puutarha-alan perustutkinnon tutkinnon osat Viheralueiden rakentaminen 30 osp, Viheralueiden kunnossapito 30 osp ja Kasvillisuuden käyttäminen viheralueilla 15 osp.
Valinnan lisätiedot
Täytä koulutushakemus TE-toimiston Internet-sivuilla (www.te-palvelut.fi -> haussa oleva työvoimakoulutus).Huolehdi siitä, että koulutuksen alkaessa työnhakusi on voimassa TE-toimistossa.
Lisätietoja antaa
Saimaan ammattiopisto Sampo:opettaja Marko Lappalainen p.040 084 2012, etunimi.sukunimi@edusampo.fi
Tietoja työvoimakoulutuksista ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista Koulutusneuvonta 0295 020 702 (ma-pe 9-16.15).