Siirry sisältöön

Matkailualan perustutkinto

Matkailualan perustutkinto

Matkailualan perustutkinnon suorittanut osaa

  • toimia matkailualan myynnin, majoituksen tai ohjelmapalvelujen toteuttamisen asiakaspalvelutehtävissä

  • suunnitella, tuotteistaa, markkinoida ja myydä matkatuotteita ja ­ohjelmapalveluja

  • esitellä ja myydä tuotteita ja palveluja

  • neuvoa ja opastaa asiakkaita erilaisten matkapalvelujen ostamisessa ja paikallisten matkailupalveluiden käytössä

  • palvella kotimaisia ja ulkomaisia asiakkaita asiakaslähtöisesti

  • hyödyntää hyviä vuorovaikutustaitoja, kielitaitoa ja kulttuurien tuntemusta

  • toimia vastuullisesti ja uudistavan toimintatavan mukaisesti

  • toimia myynti- ja asiakaspalveluhenkisesti, laatutietoisesti, kannattavasti ja tuloksellisesti.

Perustutkinnossa voi erikoistua valinnaisilla tutkinnon osilla mm. majoituspalvelujen, matkapalvelujen myynnin tai ohjelmapalvelujen toteuttamisen erilaisiin työtehtäviin.

Työtehtäviä, joissa tutkinnon suorittanut voi toimia

Matkailualan perustutkinnon suorittanut matkailun asiakaspalvelija työskentelee hotelleissa tai muissa majoitusliikkeissä, valtakunnallisissa, alueellisissa tai paikallisissa matkailun myynti- ja neuvontaorganisaatioissa, matka- tai matkailutoimistoissa, myyntipalveluissa, matkailukeskuksissa, myynti- ja neuvontapisteissä, keskusvaraamoissa, liikenneyhtiöissä tai ohjelmapalveluyrityksissä.


Lisätietoja koulutuksesta saat opinto-ohjaajalta

Terhi Heinonen
terhi.heinonen@edusampo.fi
Koulukatu 5, Imatra
040 583 2420